28 maja 2015

Pierwsze pudło mojej córy :)

W niedzielę 24 maja odbył się XIII Rodzinny Festyn Maślic, a jednym z jego punktów był III Maraton Maślicki czyli bieg na dystansie 3 km dla wszystkich. Wybraliśmy się rodzinnie żeby podziwiać występ starszej córki, która wraz z koleżankami z klasy debiutowała na scenie śpiewając piosenki dla dzieci. Po występie zaproponowałem jej wspólny udział w biegu. O dziwo mama i młodsza siostra również wyraziły chęć uczestnictwa. Start wyznaczono na 18:00 więc kwadrans przed osiemnastą przebraliśmy się w stroje i obuwie sportowe i zrobiliśmy rozgrzewkę. Ok 18:10 wystartowaliśmy z końca stawki. Początkowo biegliśmy we czworo ale tempo ok. 5:30 min/km było zbyt szybkie dla młodszej córki i mamy. Starsza córka trzymała tempo a ja nie pozwalałem jej biec zbyt szybko. Po 1,5 km powiedziałem jej, że połowa już za nami. Ucieszyła się bo w międzyczasie wyprzedziła wielu biegaczy i biegaczki w tym swoją panią bibliotekarkę. Po 2 km okazało się, że trasa będzie dużo krótsza niż wynikało to z zapowiedzi i po 2,32 km wpadliśmy na metę. Radość córki  z osiągnięcia mety była ogromna, a ja miałem świadomość, że zapas mocy nadal w niej drzemał. Jak się okazało wywalczyła pierwsze miejsce w swojej kategorii wiekowej! :) Radości nie było końca, a mnie rozpierała duma :) Młodsza córka zrobiła piękny finisz razem z mamą i ostatecznie zajęła 5 miejsce w kategorii. Cieszyliśmy się, że po raz pierwszy przebiegła taki dystans bez kryzysu i chęci rezygnacji. Cieszę się, że moje pociechy w wieku niespełna 7 i 9 lat lubią bieganie. Mam nadzieję, że zdrowy tryb życia wejdzie im w krew a chęć sportowej rywalizacji pozytywnie wpłynie na ich rozwój fizyczny i duchowy. Jestem dumnym tatą! :)

2 komentarze:

  1. Wielkie brawa dla całej Rodzinki :) "czym skorupka za młodu nasiąknie.." Gratki dla Zwyciężczyni w kategorii wiekowej! Nie dziwię się, że Cię duma rozpiera skoro masz takie trzy świetne Dziewczyny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Po takim wyniku mogę tylko powiedzieć..."Słuszną linię ma nasza władza" :) Pilnuj dziewczyn niech biegają i uprawiają sport normalnie jak należy, a nie przed xbox-em. Pozdrawiam i najważniejsze gratulacje dla Zwyciężczyni i pozostałych Dziewczyn.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...