12 marca 2015

2. Dziesiątka WROACTIV czyli pierwszy start w 2015!

Już tylko tydzień został do zaplanowanego startu w 8. Półmaratonie Ślężańskim. Miała to być pierwsza impreza biegowa w tym roku. Układając plan startów na ten rok zupełnie zapomniałem o 2. Dziesiątce WROACTIV czyli oficjalnej wrocławskiej dyszce na atestowanej trasie. Impreza ta wypada dokładnie tydzień przed połówką wokół Ślęży więc idealnie wpisuje się w plan treningowy. Czas uzyskany w tym biegu będzie dobrym punktem odniesienia przy układaniu strategii na półmaraton i sprawdzianem aktualnej formy biegowej.

Pierwsza edycja Dziesiątki WROACTIV odbyła się 15 marca 2014 i niestety okryła się złą sławą. Po biegu wszyscy mówili zgodnie, że skala imprezy przerosła organizatorów. Na starcie staliśmy mocno stłoczeni a spiker przez mikrofon wykrzykiwał, żeby przesunąć się w prawo, bo tłum biegaczy nie mieści się w strefie. Wszyscy głowili się o jakie "w prawo" chodzi. Potem było tylko gorzej. Opóźniony start i dodatkowa pętla wokół stadionu pogrzebały szanse na życiówki zdecydowanej większości biegaczy, którzy na teoretycznie atestowanej trasie przebiegli nie 10 a 11 km. Jakież było moje zdziwienie, kiedy GPS pokazał zupełnie co innego niż oznaczenia na trasie. Po 2 kilometrze wiedziałem, że coś poszło nie tak. W trakcie biegu mocno wiało i lało ale to akurat nie była wina orgów. Meta była kolejnym bardzo słabym punktem imprezy. Porywisty wiatr nie pozwolił na rozstawienie balonów czy dmuchanej bramy z napisem META, więc kończący bieg nie mieli punktu odniesienia i wiele osób finiszowało zbyt wcześnie lub za późno. Kiedy wpadłem na metę po 46 minutach panował tam taki tłok, że musiałem się dosłownie przepychać przez linię, żeby czujnik to zanotował. Pomieszczenia udostępnione po biegu były za to ciepłe i przyjemne, łazienki przestronne i czyste. W nieco nerwowej atmosferze zjadłem posiłek regeneracyjny w postaci słodkiej bułki słuchając wielu zapewnień, że na kolejnej edycji tej imprezy wielu biegaczy z pewnością się nie pojawi. Organizatorzy podobno przepraszali wszystkich na ceremonii dekoracji zwycięzców. Ja nie brałem w niej udziału, miałem dość frustracji.


Stare porzekadło mówi, że czas leczy rany. W zeszłym roku finiszowało 1769 osób. W tym roku swój udział opłaciło już 1871 chętnych do biegu. Podobnie jak ja wielu da drugą szansę tej imprezie i jej organizatorom.  Mam nadzieję, że ta edycja będzie udana. Wspomnę tylko, że podobnie było z Nocny Półmaratonem Wrocławskim. Pierwsza edycja okazała się organizacyjnym niewypałem. Chociaż bieg się odbył, a udział w nim był niesamowicie pozytywnym przeżyciem, to ostatecznie okazał się nielegalny a organizatorzy oprócz zwrotu kosztów ponieśli konsekwencje personalne. Druga edycja imprezy zmyła plamę i zapisała się wielkimi literami w historii wrocławskich biegów ulicznych. Mam nadzieję, że i tak będzie w przypadku 2. Dziesiątki WROACTIV.

Trasa Dziesiątki WROACTIV biegnie ulicami wrocławskich Maślic i pokrywa się z jedną z moich pętli treningowych. Biuro zawodów, start i meta zlokalizowane są na Stadionie Miejskim. Bieg rozpoczyna się pętlą wokół stadionu by następnie przez parking i dwa ronda na ul. Królewieckiej wbiec na al. Śląska na której jest agrafka i powrót do ul. Królewieckiej. Następnie pod AOW trasa prowadzi wgłąb dzielnicy gdzie na skrzyżowaniu ul. Królewieckiej z Maślicką wypada 5 km i następuje powrót w kierunku stadionu. Cała trasa na czas imprezy zostanie zamknięta dla ruchu kołowego ale zorganizowane są objazdy.


Nie mam złudzeń, odpowiedniej wagi ani formy, żeby myśleć o życiówce na tym dystansie ale mam zamiar pobiec na 100% swoich obecnych możliwości i powiedzieć sobie SPRAWDZAM. Rok przerwy w regularnym treningu biegowym to szmat czasu i duży regres a dodatkowo wiek robi swoje. Jednak mimo to - parafrazując klasyka :) - dzięki przerwie czuję świeżość w kroku, która optymistycznie nastraja :)

Cieszę się na sama myśl o całej otoczce tej imprezy - biurze zawodów, odbiorze pakietu startowego, kibicach na trasie, mecie i medalu. Jestem głodny startu i mam ochotę na szybkie bieganie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...